Friday, April 1, 2011

FAKTA VIDEO FITNAH DS ROSMAH

Memetik ulasan sahabat, Hambali mengenai video menyentuh isu peribadi DS Rosmah KLIK

Untuk menggugat Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak secara langsung amat sukar. Pemimpin pakatan pembangkang tahu bahawa sehingga ini mereka belum berjaya menggugat Najib, walaupun dicuba sebelum pun Najib menjadi Perdana Menteri.

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim tahu benar siapa Najib. Ketika menjadi Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Anwar tidak bimbang pesaing lain. Dia hanya bimbang kepada Exconya yang menjaga hal ehwal ekonomi. Ketua Biro Ekonomi – Najib Razak.

Anwar ada memberitahu rakan-rakan bahawa Najib bukan sahaja pintar tetapi licik.Kerana itu apabila Anwar berusaha menjadi Timbalan Perdana Menteri, dia menarik Najib ke dalam pasukannya yang membolehkan Team Wawasan diwujudkan. Najib menjadi orang penting team ini.

Oleh itu, apabila Najib sukar digugat, apalagi wawasannya – 1 Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan – diterima rakyat Malaysia, serangan terpaksa diubah.

Pembangkang melihat isteri Perdana Menteri sebagai sasaran terbaik. Sama ada mereka mampu menyukarkan atau sebaliknya perjalanan Najib sebagai Perdana Menteri, itu soal lain,
Yang penting, dengan dilihat flamboyant dan berpengaruh, Datin Seri Rosmah Mansor dijadikan sasaran kempen negatif dengan tuduhan-tuduhan berat dan label liar "perempuan puaka" di internet.

Tiga klip video tersebut – yang mendakwa isteri Perdana Menteri itu sudah melupakan asal-usulnya – pertama kali diterbitkan 9 Jun 2009 dan cepat disebarkan oleh beberapa blog setelah diumumkan di Malaysia Today.

Blog yang dikendalikan oleh Raja Petra Kamaruddin – penulis yang mengaitkan Rosmah dengan kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu dan kini menjadi kes mahkamah – mendakwa, video itu dirakam secara eksklusif untuk laman webnya.

Siri kedua dan tiga klip video terbitkan "C4 Production House" selama 10 minit itu dimuatkan di Youtube.com masing-masing pada 11 Jun dan 15 Jun lalu.

Ketiga-tiga siri video tersebut kini ditonton lebih 200,000 kali – 154,890 untuk bahagian pertama, 86,273 bahagian kedua dan 51,299 untuk bahagian ketiga – dan mendapat perhatian besar di internet.

Menurut tinjauan melalui enjin pencari Google, ia dimuatkan kembali ke laman-laman web lain, termasuk di blog Pemuda PAS Wangsa Maju, Angkatan Muda PKR bahagian-bahagian Gelang Patah dan Kota Raja, serta laman web popular Tranungkite.net.

Hasilnya, kebencian dimarakkan lagi termasuklah dikalangan wartawan Malaysia Kini KLIK

FAKTA SEBENAR

Rujukan Malaysian Instinct


Malaysia-Instinct: “Datin, can you confirm that that there is one, Rosmanuddin Mansor who is a subject in the video accusing you of murder?”

Rosmah: ‘Yes, Rosmanuddin is my brother. I have not seen the video, and am disappointed that these baseless accusations have been hurled to me.’

Can you describe your ties with the subjects in the video, namely Mohd Arshat – Your cousin, Induk Leha – An aunt, Datin Che Mah – Adopted Family and Neighbour and Ikmal Hisham – Datin Che Mah’s son?

I do not have any cousin named Mohd Arshat, or an aunt Induk Leha, Datin Che Mah or even Ikmal Hisham. They could be my mother’s neighbours, but if indeed they were, I wouldn’t know them as I never grew up in my mother’s kampong in Seri Menanti. From a very young age, I was taken to Rembau by my father’

We traced Rosmanuddin’s address to your house address in Langgak Duta. Can you elaborate on this?

‘As he is my adopted brother (adopted by my parents since he was 12 days old, as he was a baby handed to my parents in the estate clad in a batik cloth), I took it on myself to help him as much as I could. I loved him. My husband even loves his children as his own, so much so that we extended our home to him and his family due to his inability to offer the same to his family. In fact I even gave him an apartment behind the mall. I cannot explain these accusations, and I am deeply hurt that this has come from someone whom I consider very close to me’

Has Rosmanuddin profited from your name or Datuk Seri Najib’s position and why did he claim that he had to leave the country fearing your backlash?

‘I have never got myself involved in whatever accusations these people continue to hurl at me. And finding out that Rosmanuddin had in fact used our names, I continued to try to help him, but by manipulating our reputation, he has crossed the line. In his endeavours, he has also crossed many people and these people now know that my name as well as Datuk Seri’s has been made used off. I cannot help him now and have told him so.’

In the video, you have been accused of abandoning your children from your previous marriage, what do you have to say to this?

‘(Heavy sigh) Rosmanuddin is responsible for spreading these lies, and this has caused a wedge between my daughter and I. I do not wish to elaborate on this as it involves the very people I love and respect. All I can say is that it is untrue (about my abandoning my children). A mother never leaves her own. I am sorry, but I think I have tried very much to help you do your job (in answering these questions) and I hope you respect that these are very personal matters, and very disturbing developments to me. Thank you.’

- Janie G / PJ Moorthy – Malaysia-Instinct

Ulasan sahabat sejarahmelayu

Dokumentari itu menemuramah adik angkat Datin Seri Rosmah yang bernama Rosmanuddin dan beberapa orang kampung asal beliau.

Jika dilihat wawancara bersama orang kampung asal Datin Seri Rosmah jelas sekali soalan-soalan dipandu untuk melahirkan kekecewaan mereka kononnya Rosmah tidak lagi pernah pulang ke kampung. Hakikatnya sudah tiada keluarga beliau di kampung tersebut macam mana beliau mahu pulang?

"Culprit" utama video ini tentulah adik angkat DS Rosmah yang bernama Rosmanuddin bin Mansor dan seorang anak jiran lama beliau bernama Ikmal Hisham.

Rosmanuddin diambil sebagai anak angkat oleh keluarga DS Rosmah menjadi anak susuan dan berbinkan bapa Datin Seri.

Kedua-dua mereka membuat beberapa tuduhan dan dakwaan yang langsung tidak mempunyai bukti serta tuduhan yang tidak relevan dengan politik negara.

1. Apa relevan dan kena mengena dakwaan kononnya Datin Seri Rosmah percaya kepada dukun, tahyul dan pawang? Sudahlah tidak boleh membuktikan sama ada melalui rakaman kamera mahu pun gambar, malah isu ini langsung tidak membabitkan isu politik.

Apakah tujuan tuduhan ini dibuat? Ia hanyalah serangan berbentuk peribadi yang menggambarkan politik orang melayu sudah berada dalam keadaan nazak.

Mereka bercakap memperjuangkan agama tetapi mereka tidak pernah takut kepada Allah. Sungguh aneh pembuat dokumentari tersebut boleh berpura-pura terkejut dan beberapa kali menyebut nama Allah ektika merakamkan wawancara memburukkan orang.

2. Rosmanuddin juga mendakwa beliau dianiaya dan tidak diberi bantuan oleh DS Rosmah. Alangkah anehnya seorang adik yang selama berpuluh tahun tinggal di rumah milik kakaknya boleh mendakwa kakaknya tidak membantu beliau.

Lelaki jenis apa yang menumpang bersama anak dan isteri selama berpuluh tahun di rumah kakaknya? Inilah jenis yang mahu mencari jalan senang menyara hidup keluarga.

Manusia jenis ini apabila tidak dapat sesuatu yang diidamkan maka mulalah memekik dan melolong lupa segala jasa orang yang membantu beliau selama ini. Bolehkah dikatakan datin Seri Rosmah yang membenarkan Rosmanuddin duduk bersamanya begitu lama ingin menganiaya beliau atau "membuang" beliau tanpa sebab.

Jika kita lihat watak utama video ini Ikmal Hisham juga merungut bahawa Rosmah tidak membantu mereka yang kononnya membantu beliau sebelum ini. Ini hanya menunjukkan bahawa yang terbabit dalam video ini merupakan kumpulan yang kecewa kerana tidak boleh menjadi kaya cepat hanya kerana mereka kenal atau pernah kenal dengan isteri Perdana Menteri.

Rosmanuddin juga mendakwa beliau dan keluarga ke luar negara kerana tidak lagi mahu tinggal di sebuah negara bernama Malaysia kerana isteri Perdana Menteri, yakni kakaknya sendiri terbabit dalam pembunuhan Altantuya.

Sekali lagi tuduhan ini langsung tiada bukti dan kebenaran. [Pada malam pembunuhan Altantuya pun DS Rosmah mempunyai program di hadapan ratusan orang. Sebab itu Raja Petra pun terpaksa melarikan diri setelah menyedari tuduhan beliau akan terbongkar di mahkamah.]

KLIK

Rosmanuddin dan Ikmal Hisham juga mendakwa Rosmah membuang terus anak-anak beliau dengan isteri pertama. Mereka juga mendakwa kereta-kereta tetamu yang datang ke jamuan kahwin Dr. Fadley Yaacob dengan Dr Fazley dan Azrene Soraya anak dengan suami pertama beliau tersebut digores dan dicalarkan.

Rosmah juga dikatakan cuba "menyusahkan" menantu beliau Dr. Fadley Yaakob dengan menghalang liputan berita dan menganggu projek-projek yang beliau dapat sebelum ini.

Sekali lagi dakwaan ini hanya sedap kepada halwa telinga tetapi tidak kepada pemikiran logik.

Bagaimanakah dikatakan DS Rosmah mengupah samseng mencalarkan hampir ke semua kereta yang datang ke majlis perkahwinan anaknya dengan Dr. Fadley sedangkan tiada satu pun laporan polis dibuat. Mustahil ia berlaku tetapi tiada laporan polis memandangkan majlis tersebut berlangsung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Malahan banyak program lain berlangsung pada hari yang sama. Antara menteri yang turut hadir ketika itu ialah Syed Hamid Albar, Bernard Dompok, Radzi Sheikh Fadzir. Jadi bagaimana pula dikatakan Datin Seri Rosmah mensabotaj majlis kahwin anak beliau.

Anehnya siapakah yang membiaya perbelanjaan Rosmanuddin di luar negara. Apakah kumpulan yang sama yang membiayai perbelanjaan raja Petra Kamaruddin, Rahim Ghouse dll? Tika, edaran ini dinukil, Raja Petra Kamaruddin (RPK) masih lagi melarikan diri di luar negara kerana tidak bertanggungjawab atas segala fitnah yang dilempar selama ini.

1 comment:

  1. Nama:Teddy Liza
    status perkawinan: janda
    jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
    tempat tinggal saya:. Palangkaraya
    email ku:::teddyliza2020@gmail.com
    kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
    tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

    Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

    Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
    E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

    ReplyDelete