Wednesday, October 5, 2011

FAKTA DISEBALIK JUMLAH SEWAAN PESAWAT RM9 JUTA

Terima Kasih Sahabat Kita Gempur

Nurul Izzah bertanya di parlimen berapakah jumlah penyewaan Airbus A319 untuk digunakan PM. Jawapan daripada Nazri Aziz ialah sebanyak RM 9.1 juta meliputi 155 sektor dalam dan luar negara.

Sebelum kita membuat persepsi salah terhadap Perdana Menteri mari kita tengok berapa banyak pelaburan yang masuk ke Malaysia hasil daripada sewaan kapal terbang yang berjumlah RM9.1 juta itu.

1- Infineon Technology akan melabur sebanyak RM480 juta untuk memperluaskan dan menaik taraf kapasiti pengeluarannya di Melaka.

2- MYLED Opto Technology Sdn Bhd akan melabur sebanyak RM175 juta untuk memperluaskan kemampuan pembuatan mereka dalam sektor teknologi hijau di Melaka.

3- Asia Media akan melabur RM500 juta dalam membangunkan infrastruktur Penyiaran TV-Transit Langsung Digital pertama di Malaysia.

4- Prism Crystal Enterprises Ltd akan melabur sebanyak RM 9.6 billion untuk membangunkan Karambunai Integrated Resort City (KIRC)


Ini adalah sebahagian daripada projek baru dalam Program Transformasi Ekonomi ETP kerajaan UMNO BN. Keseluruhan Projek ETP akan menjana pelaburan berjumlah RM106.405 bilion, RM153.83 bilion dalam Pendapatan Negara Kasar (PNK) dan 298,865 pekerjaan baru.


Sebanyak 72 projek dalam 54 Projek Permulaan (EPP) diumumkan sehingga kini, yang bermakna 41.2 peratus daripada 131 EPP telah dimulakan, semuanya dalam tempoh kurang enam bulan sejak ETP dilancarkan.


Sekarang cuba kita fikir, dengan jumlah pelaburan mencecah berbillion ringgit, peluang pekerjaan mencecah 300 ribu adakah satu pembaziran sekiranya Perdana Menteri melabur sebanyak RM 9.1juta sebagai kos pengangkutan beliau untuk kepentingan rakyat?


Komen Sidang : Ada sesiapa bertanya berapa kos dan dari mana Ahli Parlimen biasa seperti Anwar Ibrahim mengelilingi dunia dengan pesawatnya untuk memburukkan Malaysia?


teliti ucapan Anwar mengenai Kartika dan Batik Malaysia pada minit ke-6.00 sehingga digelakkan hadirin Indonesia ATAU Lim Guan Eng memburukkan Johor kepada pelabur Singapura?



No comments:

Post a Comment