Wednesday, September 11, 2013

FITNAH 'NAJIB NAFI PETROL NAIK LEPAS PILIHAN RAYA'

2008 punya keratan akhbar.


Berikut adalah pernyataan sebenar akhbar bertarikh Februari 2008,

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak semalam menolak tanggapan sesetengah pihak kononnya harga minyak akan dinaikkan selepas Pilihan Raya Umum Ke-12, bulan depan.

“Tak… bukan semestinya harga akan naik,” kata Timbalan Perdana Menteri yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kabinet Mengenai Kenaikan Harga Minyak. Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai peningkatan subsidi minyak yang dibelanjakan kerajaan tahun lalu, seperti diketengahkan dalam Manifesto Barisan Nasional (BN) untuk pilihan raya umum kali ini.

Pada halaman 12 manifesto yang dilancarkan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi itu, BN menggariskan beberapa langkah untuk meringankan beban rakyat berikutan kenaikan harga barang.
Antaranya membelanjakan RM16.2 bilion untuk subsidi petrol, diesel dan gas serta RM18 bilion bagi mengekalkan harga rendah bekalan gas kepada industri serta penjanaan elektrik.

Dalam ucapan pada majlis pelancaran manifesto itu, Abdullah berkata pada 2007 kerajaan membayar RM43.4 bilion bagi subsidi dengan RM35 bilion daripada jumlah itu diperuntukkan bagi subsidi minyak.
Mengenai Manifesto BN pada pilihan raya kali, Najib berkata ia adalah petunjuk prestasi utama (KPI) kerajaan BN yang mengetengahkan pencapaian serta hala tuju untuk manfaat rakyat dan negara pada masa depan.

Timbalan Pengerusi BN itu juga yakin huraian terperinci laporan kemajuan yang dicapai BN sejak 2004 itu dapat meningkatkan lagi pemahaman dan keyakinan rakyat kepada perjuangan kerajaan BN selama ini.
“Dokumen ini adalah KPI kerajaan BN kerana ia menggambarkan hala tuju secara terperinci bagi membolehkan rakyat menilai apa yang sudah dilakukan dan ke arah mana kerajaan BN akan bawa rakyat dan negara ini,” katanya.

Najib berkata, Manifesto BN kali ini lebih mudah difahami kerana ulasan setiap bidang diketengahkantanpa menggunakan bahasa retorik politik yang mengelirukan rakyat.




3 comments:

  1. Kepada YB. Perdana Menteri Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak,

    Di sini saya ingin mengatakan bahawa BN kalah bukanlah koncern BN tak baik, khas nya MCA kerana kebanyakan Ahli MCA cabangan bawah, pemimpinnya sudah berjaya sombong dan tidak berkhimat dan ular, olih itu mengakibatkan ramai Malay, Cina dan India naik marah dan kalah PRU 13 teruk

    Contohnya yang saya tahu Pengerusi MCA GOMBAK YIP KUM FOOK dan Permuda MCA GOMBAK YIP JIUN HANN, mereka ular sampai wang Tokong pun berani telang dan halau Sami Buddha keluar dari tokong, orang ramai benci MCA.

    Apabila mereka tolong Donald Lim Siang Chai di Selayang, orang ramai salah sangka Donald Lim sama satu kaki……

    Sekira MCA cuba ingin memulit nama baik dan sokongan olih orang ramai semula, pemimpin seperti ini patut di kikis dengan bersih dalam parti, Kalau tidak sampai bila pun susah memulit semangat

    Sekian, Terima kasih

    ReplyDelete
  2. DATUK YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) GUNA POLITIK DALAM BUDDHIS KUIL
    KEPADA SESIAPA YANG BERKENAAN
    Teras Buddha Dhamma tidak ditujukan kepada penciptaan institusi politik yang baru dan mewujudkan perkiraan politik. Pada asasnya, ia bertujuan untuk mendekati masalah-masalah masyarakat dengan memulihkan individu yang membentuk masyarakat tersebut dan dengan mencadangkan beberapa prinsip am yang melalui mana masyarakat boleh dipandu ke arah kemanusiaan yang lebih besar, baik kebajikan ahli-ahlinya, dan perkongsian sumber yang lebih saksama.
    Sebaliknya, mungkin Datuk Yip Kum Fook bapa punnya Buddha kerana dia boleh memainkan politik kotor di dalam Kuil Buddha (SANMAK SAMBODHI) di No: 19-21 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia. Jika Buddha hidup, Buddha akan menjerit kepada bapanya kerana pengetahuan yang sangat rendah ini. MENGAPA orang di bahawa Kuil Buddha adalah sangat bodoh untuk manusia yang digunakan oleh sesetengah pemimpin yang dipilih.
    Walau bagaimanapun, ini tidak bermakna bahawa penganut agama Buddha tidak boleh atau tidak harus terlibat dalam proses politik, yang merupakan realiti sosial. Kehidupan anggota masyarakat yang dibentuk oleh undang-undang dan peraturan, pengaturan ekonomi yang dibenarkan di dalam sesebuah negara, pengaturan keinstitusian, yang dipengaruhi oleh perkiraan politik masyarakat itu. Namun begitu, jika seorang penganut Buddha ingin terlibat dalam politik, beliau (Datuk Yip Kum Fook, MCA Gombak) tidak harus menyalahgunakan agama untuk mendapatkan kuasa politik, tidak baik bagi orang-orang yang telah melepaskan kehidupan duniawi untuk memimpin tulen, kehidupan beragama terlibat secara aktif dalam politik.
    BUDDHIST MAHA VIHARA
    Brickfields, KL.

    ReplyDelete
  3. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
    Telephone..Number:[+60]1123759663
    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia
    [[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete