Saturday, April 24, 2010

PENDEDAHAN AKHIR OLEH DR. M

Beribu-ribu lemon...Semangat Perpaduan 1 Malaysia

Pada mlm akhir kempen. Dr. M telah menceritakan bagaimana beliau membantu Anwar dalam karier politiknya :

1. Anwar adalah presiden ABIM. Dia sepatutnya memasuki PAS. Mahathir melihat beliau sebagai seorang warak dan menerima Anwar memasuki UMNO dengan harapan beliau boleh membantu menguatkan amalan Islam dikalangan orang UMNO.

2. Baru sahaja memasuki UMNO, beliau telah memohon Tun agar diberikan jawatan Ketua Pemuda UMNO kepada beliau. Tun Dr. M mengatakan beliau masih baru lagi. (Biasanya seorang pimpinan UMNO bertatih dari peringkat cawangan, bahagian dan peringkat kebangsaan).

3. Atas desakan kuat Anwar, Dr. M setuju dan memohon Ketua Pemuda yang layak ketika itu, Hj. Suhaimi berundur dan memberi ruang pada Anwar. Namun Hj Suhaimi menolak dan berlaku pertandingan.

4. Pemilihan berjalan dan Anwar menggunakan nama Tun agar beliau dipilih perwakilan dan beliau menang.

5. Setelah itu, beliau memohon pula jawatan Naib Presiden. Tun berkata jawatan KP adalah bertaraf Naib Presiden. Tetapi Anwar berkeras, itu hanyalah jawatan bertaraf sama tetapi bukan sebenar-benar. Tun akhirnya tunduk. Anwar bertanding dan menang.

6. Tidak cukup dengan itu, jawatan Timbalan Presiden pula diintai. Calon yang layak ketika itu adalah Alahyarham Tun Ghafar Baba. Dengan mengunakan 'pink envelope' (asas penularan rasuah dalam UMNO), Tun Ghafar yang popular di Sabah Sarawak (orang penting penyatuan Malaysia), hanya mendapat 1 pencalonan dari Sabah dan Sarawak....Anwar mencatat sejarah sebagai orang paling cepat naik dalam UMNO, dalam masa hanya 11 tahun, beliau sudah menjawat jawatan Timbalan Presiden dan TPM..(Dr. M sendiri baru merasa menjadi wakil rakyat setelah 18 tahun dalam UMNO).

7. Mahathir adalah tembok terakhir. Mahathir menerima laporan dari pihak polis bahawa Anwar adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak sesuai menjadi orang No.1 Malaysia. Dr. M tidak percaya. Namun, beberapa orang yang terlibat pergi sendiri berjumpa Tun mengenai perihal Anwar. Ramai juga yang menjadi mangsa seperti Sdr. Saiful tetapi enggan membat laporan polis kerana maruah mereka pasti dicemuh (seperti yang berlaku pada Saiful sekeluarga), selain faktor Anwar yang berpengaruh dikalangan rakyat.

8. Siatan polis mengesahkan perkara ini. Anwar cuba menghalang siasatan polis ke atas beliau namun Tun Dr. M memberi lampu hijau. Dalam pada masa yang sama Anwar cuba memburuk-burukan Dr. M dengan tuduhan kroni, zalim dan sebagainya dikalangan rakyat agar Dr. M digulingkan. Kali ini, Dr. M menyedari kesilapan yang lalu dan kes salah laku dan salahguna kuasa yang selama ini tidak dihiraukan beliau, kembali diteliti. Ini soal memilih pemimpin No. 1 negara.

9. Anwar dipecat dari UMNO dan Dr. M negarawan ulung ini, dicerca dan dihina oleh rakyat. Namun beliau lega kerana menyelamatkan Malaysia dan tahu rakyat akan memahami isu ini suatu hari kelak.

10.Dr. M yang dikatakan Diktator telah meletakkan jawatan pada tahun 2003 setelah mendapati Malaysia pulih dari krisis ekonomi dan situasi politik negara stabil. Sedangkan orang yang menuduhnya diktator dan mementingkan kroni keluarga seperti Nik Aziz, Lim Kit Siang, Karpal Singh bukan setakat masih memegang jawatan, malah anak-anak mereka seperti Nik Adli, Ariffahmi, menantu Nik Aziz, Lim Guan Eng, Gobind Singh, Wan Azizah, Nurul Izzah dan lain lagi diberikan jawatan penting dalam parti dan kerajaan pimpinan mereka.

11. Dr. M amat bimbang dengan kegilaan kuasa Anwar sehingga sanggup berbuat apa saja untuk menjadi Perdana Menteri (memburukkan negara, bekerjasama dengan entiti penjajah, mengetepikan Islam dan Melayu, memecah perpaduan rakyat dan lain lagi).

12. Dr M merayu agar penduduk Hulu Selangor menjadi wira dengan menyelamatkan Malaysia daripada menjadikan Anwar makin berkuasa dan membahayakan Malaysia yang telah dibentuk baik oleh usaha Tun dan rakyat . Renungilah...

No comments:

Post a Comment